Genusperspektiv

Ja detta har gått alldeles för långt. Håller med Carolina Gynning i hennes inlägg. Man ska väl få inreda och köpa kläder till sina barn som man vill utan att folk ska hoppa på en. Om man nu gillar rosa och tycker det är gulligt till en tjej ska man väl få köpa det utan att människor ska bli förbannade och lägga sig i. Och bara för att Carolina är kändis så ska hon vara ett bra föredöme? Nej, hon ska få göra som hon vill, som hon skriver, börjar inte detta med genusperspektiv går för långt och börjar bli omodern??
Har folk inget annat att göra på än att lägga sig i andras tänk???
Vad tycker ni om denna frågan??
Jag orkar faktiskt inte bryr mig och jag älskar att klä Naemi i ROSA så det så. Skulle aldrig bara köpa bruna, gröna, gula och svarta kläder till henne bara för att hon ska bli könsneutral. Och när jag ska inreda ett barnrum till henne ska det bli rosa. =)
Carolinas inlägg

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller med dig :) och ja, Stockholm soffan e ju mer stilren och snygg men Älvros mer bekväm. Tror Andreas vinner detta ;) dessutom var Stockholm mkt dyrare :P Japp! Träningsvärk lite här o var ;D gött!

2012-01-26 @ 13:36:31
Postat av: En chic mammas bekännelser

Rosa vad aaaaaaaaaaannars ;)

2012-01-26 @ 13:38:39
URL: http://mizztang.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Håller med dig, man gör som man SJÄLV vill. Det är ju upp till var och en hur man väljer att klä sina barn och göra med rummen osv.. Ingen ska ju döma någon oavsett, vilket håll det än blir åt :)

2012-01-26 @ 14:22:01
URL: http://alexandramortensen.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Håller med dig, man får klä vad man vill, om man vill klä sin barn rosa eller rum med rosa så är det ju deras sak, man ska respekterar det tycker jag. Rosa är härligt färg :)..Jag kan tänka mig en rosa skjorta till min son någon gång..

2012-01-26 @ 19:30:05
Postat av: Pernilla

Håller med dig, man får klä vad man vill, om man vill klä sin barn rosa eller rum med rosa så är det ju deras sak, man ska respekterar det tycker jag. Rosa är härligt färg :)..Jag kan tänka mig en rosa skjorta till min son någon gång..

2012-01-26 @ 19:30:26
URL: http://lillapia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hahahaha,..Nu köper du brunt!!!!

2012-01-26 @ 20:19:17
Postat av: Syster Linda

Färg på kläder har väl inte skadat någon allvarligt förut? ja om tvångströjan kom i fler färger än neutralt vitt så, kanske? :P



En annan het debatt som visar framfötterna återigen tack vare kvalitetsprogrammet "Mammor och minimodeller". Smink på barn? Oh kom igen...



Låt barn få vara barn så länge de de är barn dvs tills de är vuxna och kan ta ansvar och klara sig på egna ben. Däremellan är de ungdomar och behöver en hjälpande hand som tex starka förbilder etc..



Föresten tycker jag att Naemi klär bra i allt hon har på sig, en sån söt och god fis hon är :) Längtar tills vi träffas igen!

2012-01-27 @ 19:29:11
Postat av: Frida

Ja tycker man får klä sina barn i vilken färg man vill.



Visst va de fina tyger;) ugglorna hade varit super söta i Naemis rum. Billigt med ju! Sj gav vi nästan 400 kr/m för våra tyger så lite skillnad;)

Ha en goe helg gumman.

Kraam

2012-01-27 @ 22:49:06
URL: http://fridajohanssonsblogg.blogg.se/
Postat av: Frida- med bebis på jäsning ♥

Sv: Tack söta du ;) sj känner man sig bara tjock ;) haha

Ja nu får den verkligen ta och komma ut för nu tycker jag den har jäst klart där inne ;)



Hittar ni på där hemma då?

Puss o kram

2012-01-30 @ 17:02:32
URL: http://fridajohanssonsblogg.blogg.se/
Postat av: Sanna - Mamma till Embla

Jag håller verkligen med dig,det börjar gå överstyr!

Jag klär Embla i väldigt tjejiga kläder,mest rosa men även lite blått :)

2012-01-31 @ 10:10:52
URL: http://mammatillembla.blogg.se/
Postat av: Frida- med bebis på jäsning ♥

Du har fått en blog award av mig!

2012-02-01 @ 10:16:06
URL: http://fridajohanssonsblogg.blogg.se/
Postat av: Bella

Visst e den? Tack! Älskar den :D nä det gårninte att komentera mobilinlägg av nån konstig anledning :/

2012-02-04 @ 10:31:03
Postat av: En chic mammas bekännelser

allt är ifrån nelly.se :)

2012-02-05 @ 12:41:41
URL: http://mizztang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0