Onsdag

Oj, minns knappt vilken dag det va idag när jag skulle skriva rubriken, knasigt att bli så veckoblind när man går hemma. haha..
Orkade inte uppdatera bloggen igår efter en fullspäckad dag och sen ville jag ju umgås med mitt hjärta på kvällen, saknar honom så mycket på dagarna när jag är ensam hemma. Kanske är bra att jag alltid ha lite saker inplanerat! =) Ska bli skönt när bebisen vill titta ut för då ska J vara hemma 6veckor i följd. Så skönt!!

Jaja, igår var jag som sagt på salongen och fick håret fixat, fast dom hade massa att göra men fick i alla fall i färg men fick skölja ut det själv i duschen, haha... Sen skulle jag bli klippt lite granna, fick först halva huvudet klippt och sen efter en timma så fick jag resten av huvudet klippt. haha.. Sen fick jag styla det själv. Är som vanligt på salongen när vi frisörer ska fixa vårt hår. Man få klippa sig emellan alla kunder och då kan det bli heltokigt ibland. Men kunderna går alltid först och jag ville inte vara ivägen. Var i alla fall på salongen mellan 9-14 så hann ju prata och dricka kaffe en massa. Så roligt att vara där, dom är så underbara mina jobbarkompisar! Hur ska jag klara mig mer än ett halvår utan dom, kommer bli en massa åkande upp och fika!!! =) Är som min extrafamilj ju!!! Men mycket nöjd med mitt hår och dessutom blev det lite lugg, så roligt att få en liten ny look. Vill ha en lättskött frisyr nu i sommar så man bara kan slänga upp det i en toffs, vet ju inte hur det kommer bli med vår lill*.
Får vänta till hösten när man har kommit in i en vardag med den lill*, då få det bli något riktigt roligt! =)

Hade egentligen bestämt med Anna att vi skulle luncha vid kl. 1 men jag blev ju lite sen från salongen så mötte upp henne vid strax efter 2 istället, och stackarn hon va alldeles vrålhungrig när jag kom så vi gick ner till Ätbar och tog en varsin sallad (den godaste salladsbaren i thn, enligt mig). Satt där och snackade en timma innan hon va tvungen att gå upp till gina och jobba igen. Dom hade fått in en massa fina kläder där, blev väldigt sugen på att shoppa. Men jag höll mig! =)

Sedan vid 4 så var det iväg till Barnmorskan och se om bebisen mådde bra och jag blev vägd osv. i vanlig ordning. Hon tyckte det va roligt att Jesper följde med, och han såg så glad ut när han fick höra hjärtljuden.
Jag hörde direkt att dom låg mycket lägre än innan så jag frågade barnmorska och det stämde, denna gången låg dom på 138 slag annars dom andra gångerna har dom legat runt 146 slag. Men barnmorskan sa att det inte va något konstigt, så jag få lite på det.
Hade i alla fall gått upp 1kg till sen sist. Så nu har jag sammanlagt gått upp 6kg.
Just det i måndags natt hade jag mina första förvärkar, för frågade barnmorskan om det och hon sa att det förmodligen va så. Fick nämligen en molande värk neråt som ett band runt mage och rygg som kraftig mensvärk, det kom och höll i sig en stund och sedan försvann det och sen kom det tillbaka igen och höll på så ett bra tag. Det gjorde ont och jag ha aldrig tidigare kännt det under hela graviditeten så barnmorskan sa att det säkert var förvärkar som hade börjat. Men nu har jag inte kännt det sedan måndags natt. Men roligt, nu känns det väldigt spännande att det börja närma sig!!! =)

Tillslut åkte vi och hämtade vår bil, det känns jättebra att det är hämtad nu! eftersom det är mindre än tre veckor kvar till bebisen kommer så känns det bra att vi har bilen hemma ifall det sätter igång tidigare.


Nu ska jag äta frukost!
Sen kommer Jespers syster Malin hit (och Jonatan såklart) så då få jag ladda kaffebryggaren, sen ska jag be henne hjälpa mig med korgen till bebisen. vet inte hur jag ska få på sänghimeln.
Sen blir det att Luncha med Johanna på cafét!
Ska också lägga ut en bild på håret sedan så ni få se!! =)
LOVE
Camilla

Kommentarer
Postat av: Bella

Haha okej :)Jag har varit på det två gånger nu. Första gången var jättebra!Lexus blev jättelugn och somnade nästan på slutet men idag var det en så dum tid. Jag fick väcka honom när han sov som tyngst och då var han ju inte p så bra humör. Eftermiddags tiderna funkar bättre men själva massaen e värd att gå på tycker jag :)

2011-05-25 @ 11:34:06
URL: http://dusunce.blogg.se/
Postat av: Bella

Och vagnen e hur bra som helst tycker jag! Jag har aldrig haft något som helst problem med den och den e inte speciellt tung. Finns inget att klaga på känner jag :)

2011-05-25 @ 11:35:22
URL: http://dusunce.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Härligt, vill se bild nu :) haha!

Gött att ha saker att göra hela tiden :) Det går så mycket fortare då! :)

2011-05-25 @ 11:53:22
URL: http://alexandramortensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0